Padeltræning og kampe, samtaler over kolde øl og lune efterårstemperaturer. Det lyder måske ikke som arbejde for de fleste, men det var ikke desto mindre omdrejningspunktet, da repræsentanter fra Dansk Padel Forbund i uge 41 rejste til Playitas Resort på Fuerteventura sammen med flere af forbundets sponsorer. Det skriver DTF på deres website.
Heriblandt Head, Solar, Sportsworld, Penfor og Apollo. Sidstnævnte var en stor bidragsyder til hele sponsorturen, skriver Dansk Padel Forbund.
– Vi fik virkelig nogle brugbare relationer med de øvrige sponsorer. Vores samtaler med Dansk Padel Forbund var også værdifulde, fordi vi fik afdækket, hvad vi hver især går og arbejder med. Så der var overordnet et rigtig fint samspil mellem mål og strategi i løbet af dagene, hvor vi var afsted, lyder det fra Claus Ketterle, country manager hos Head, som deltog på turen.
Mere end et logo
Ved siden af de sociale sammenkomster og padelspil blev der holdt en-til-en møder, ligesom der blev talt om strategi, indhold og samarbejdsmuligheder med Dansk Padel Forbund og blandt sponsorerne alene. Ifølge kommerciel ansvarlig hos Dansk Padel Forbund, Søren Heissel, var turen på mange måder brugbar.
– Vi kredsede særligt om, hvad vi kan gøre bedre for at optimere vores sponsorers brand i forbindelse med alle de store turneringer. Et sponsorat er alt andet end et logo, siger Søren Heissel og fortsætter:
– Det vigtigste ved rejsen var nok, hvordan sponsorerne kan arbejde sammen om et fælles projekt. Det giver en stor værdi for os hver gang, vi har dem samlet, og de kan se en værdi i at være med i gruppen.
Nikket ja til hinanden
Et andet formål med rejsen var også at få målt temperaturen på de nuværende samarbejder med Dansk Padel Forbunds sponsorer og spørge dem, hvad de er glade for, og hvad de mener, kan blive optimeret.
– Alle vores sponsorer er rigtig glade for vores samarbejde. Og de vil gerne lægge endnu flere kræfter i at få udnyttet samarbejdets fulde potentiale, lyder det fra Søren Heissel.
På de fire dage rejsen varede, blev der konkret opfundet nye navnesponsorater, mens der også blev nikket ja mellem flere sponsorer og Dansk Padel Forbund til at tage det lange, seje trak sammen.
Dansk Padel Forbund forventer fremover at arrangere en sponsorrejse minimum én gang om året som et led i arbejdet med at få en dyb relation til alle forbundets betydningsfulde sponsorer, som i sidste ende skal sikre dem en større værdi.
– Relationsmæssigt betyder det alt. Man får snakket om alle de ting, som vi ikke lige får snakket om til daglig, og som vi kan glemme til møder med en bagkant, slutter Claus Ketterle.